Van no-nonsense mindset naar heldere copywriting

Gepubliceerd op 25 maart 2024 om 11:01

Een no-nonsense artikel van een no-nonsense copywriter voor een no-nonsense ondernemer. Je denkt nu waarschijnlijk: allemaal heel tof Zoë, maar wat is dat nu juist, die no-nonsenseaanpak? Awel, in dit artikel geef ik jou een kijkje in mijn hoofd. Ik vertaal mijn mindset in eenvoudige taal. En als jij je daarin herkent, zijn we misschien wel een ideale match? 

Mijn mindset vertaalt 

Eigenlijk is no-nonsense het ideale woord om mij als persoon te omschrijven. Ik hou niet van poespas, franjes of onnodige toeters en bellen. Ik geloof niet in unicorns die regenbogen kotsen en glitterscheten laten. Ik ben van het principe ‘niet praten, maar doen’. Ik neem graag actie. Praktisch en doelgericht. Je zou het ook gerust hands-on kunnen noemen. 

Van overdreven uiterlijk vertoon, eufemismen en lege praatjes krijg ik de kriebels. Doe maar wat gewoon, denk ik dan. Voor mij is het belangrijk om steeds met beide voetjes op de grond te staan en te focussen op de essentie van de zaak. Bij mij kan je steeds rekenen op transparantie en een eerlijk antwoord op je vragen. Deze mindset wordt binnen TypTops dan ook vertaald in vijf succesfactoren.

Toffe mindset Zoë, maar hoe vertaalt zich dat in copywriting? 

Op verschillende manieren. Een eerste voorbeeld ben je hier al aan het lezen. Ik schrijf zonder toeters en bellen, nietszeggende woorden of gigantisch lange zinnen. Eenvoudig. Deze schrijfstijl sluit perfect aan bij de tone of voice van TypTops: informeel, enthousiast, oprecht, direct en helder. Mét karakter, mijn karakter want ik ben het gezicht achter TypTops. 

Wanneer ik voor een klant schrijf, hou ik rekening met de tone of voice van zijn onderneming. Dit is namelijk van groot belang voor de merkidentiteit en -beleving. De no-nonsenseaanpak vertaalt zich dan in heldere taal, geen onnodig vakjargon of lange, complexe zinnen. Daarnaast ligt de focus ook steeds op de essentie van de boodschap. Saai? Zeker niet! Door de juiste woorden te combineren en te spelen met zinsbouw creëer ik een tekst met karakter. Eén die perfect aansluit bij jouw onderneming. 

Hoe ziet een samenwerking met TypTops eruit?

Eenvoudig, efficiënt, en op maat gemaakt. Geen ingewikkeld vakjargon, geen eindeloze stromen van e-mails, maar een directe, transparante communicatie die duidelijkheid brengt. Ik geloof sterk in open communicatie en eerlijke feedback, zowel intern als extern. 

Een samenwerking is daarnaast steeds op maat van jouw behoeften en doelen, want geen twee bedrijven zijn hetzelfde. Ik luister aandachtig naar jouw wensen en vertaal deze vervolgens in heldere projectdoelstellingen. Lees hier meer over de TypTops-aanpak en ontdek of we een match zijn.

Overtuigd van mijn aanpak? Mail naar contact@typtops.be, dan plan ik graag een eerste vrijblijvend kennismakingsgesprek in. 

PS: Dit eerste artikel ziet er net iets anders uit dan normaal. De komende weken lees je hier verhelderende copywritinginzichten, praktische tips, en meer over de no-nonsenseaanpak.