5 redenen om vandaag nog te starten met een bedrijfsblog

Gepubliceerd op 30 mei 2024 om 12:17

Bloggen passé? Absoluut niet. Ik vertel je in dit artikel waarom jij ermee moet starten. Vandaag nog. Of je nu een lokale bakkerij runt of een multinational leidt, een straffe bedrijfsblog biedt je heel wat voordelen.

1. Scoor hoger in de Google zoekresultaten

De weg naar de top in de Google zoekresultaten? Goedgeschreven bedrijfsblogs. Eerst en vooral houden zoekmachines zoals Google van websites die regelmatig worden bijgewerkt. Een blog is een interessante manier om je website up-to-date te houden. Google will love you. 

Daarnaast is elk nieuw artikel een kans om op de eerste resultatenpagina te verschijnen. Want eerlijk, wie scrolt er nu verder dan die eerste pagina? Liefst van al klikken we gewoon op het bovenste resultaat. Dus hoe hoger je positie in de zoekresultaten, hoe meer clicks en websitebezoekers je hebt. Maar hoe bemachtig je deze plaats? Verwerk relevante zoekwoorden organisch in je bedrijfsblog en hou rekening met SEO-regels. Hoe hoger in de resultaten, hoe meer clicks en websitebezoekers.

2. Not your average business 

De keuze van je blogonderwerpen, je tone of voice en je standpunten geven je bedrijf een flinke dosis karakter. Een handige manier om je te onderscheiden van concurrentie. Daarnaast weten websitebezoekers zo relatief snel of jullie een goede match zijn. Dat bespaart je al heel wat tijd uit en bezorgt je interessante samenwerkingen. 

3. Content in overvloed

Nooit meer inspiratieloos dankzij je bedrijfsblog. Een blogartikel is namelijk een bron van inspiratie voor je social media content. Hieronder enkele contentideeën: 

  • Deel je artikel op LinkedIn en Facebook
  • Gebruik een shareable quote 
  • Koppel een Q+A aan je bedrijfsblog 
  • Geef meer achtergrondinformatie in een Instagram live 
  • Start een discussie op LinkedIn
  • Schrijf een nieuwsbrief 
  • Maak een carrousel met teasers 

Oh, en hergebruik je artikels. Vorig jaar een interessante bedrijfsblog geschreven die nu weer relevant is voor je doelgroep? Delen! 

4. Word een expert in je vak 

Of ja, dat ben je al. Alleen ziet je doelgroep dit nog niet. Deel consequent relevante inzichten, nuttige tips en nieuwtjes uit de sector. Zo bouw je autoriteit op. Dit zorgt op termijn dan weer voor vertrouwen. Bye bye trust issues!

5. Ga de conversatie aan

Een bedrijfsblog is dé plek om de conversatie aan te gaan met je klanten. Laat ze reageren, vragen stellen en feedback geven op je posts. Hierdoor ontstaat er interactie en leer je je klanten beter kennen. In contentmarketing is dit goud waard. Het aantal en soort reacties vertelt je hoeveel interesse je doelgroep heeft in bepaalde topics en diensten/producten die je aanbiedt. Een extra voordeel van deze interacties? Door te laten zien dat je hun mening echt waardeert, versterk je de band tussen jouw merk en je klanten. Simpel, toch?

Samen die killer bedrijfsblog starten? Neem contact op of kies hier je blogabonnement.